torsdag 23. juli 2009

Siste uke inkl. NM langdistanse

Fredag 17: Rolig sykkeltur på racer, 1 time 20 min. Kroppen klar til søndag..?

Lørdag 18: Hvile, reise kjørte gjennom sykkelløypa.

Søndag 19: NM langdistanse i Holmestrand
Tid: 4:53:00
Plass: 18
Svøm: 34:17
T1: 1:45
Sykkel: 2:42:30
T2: 1:03
Løp: 1:33:25

Dro over til Holmestrand lørdag ettermiddag og fikk kjørt gjennom sykkelløypa. Bodde på Holmestrand Fjordhotell sammen med Einar M. En grei plass å bo. Sov noe dårlig, men ikke noe dramatisk. Fikk spist en god frokost og var klar!

Kom greit ut på svømmingen, fikk slått av brillene i starten, men allerede etter ca. 100 meter var det slutt på trengsel. Svømte i en gruppe frem til vending, og forsøkte å svømme litt fortere fra vending og inn, men ble da liggenede alene siste halvdel. Men, fikk svømt 100% etter eget ønske, og svømte egentlig helt passe, kunne kanskje pressa litt mer uten t det hadde fåt konsekvenser senere i løpet. 34:17 er ca. det jeg er god for, så helt ok.

Gjennomførte en grei T1 på 1:45. Har helt sikkert 20 sek hente her også.

Valgte å ikke gå på sykkelen før helt oppe på veien, dette var nok feil. Uansett kun snakk om få sekunder. Startet som vanlig hardt på syklingen. Dette ser ut til å fungere for meg. Får liksom satt standarden mentalt om at dette ikke er en kosetur. Samtidig er det motiverende å ta igjen folk, og det et legger et "press" på meg om at de ikke må komme forbi igjen. Enkelt- javel, men det virker for meg. Hadde platehjul, og 808 foran, dette var ikke så galt, hadde nok valgt 404 (både foran og bak) evt. 606 om jeg hade hatt det, men likevel dette mener jeg ikke hadde stor betydning. Det som derimot hadde betydning var valg av kassett. 11-23 når med 39/53 krank var i tyngste laget, 12-25 hadde nok ført til bedre sykkeltid eller kanskje samme tid men med en del bedre løpeben. Måtte jobbe skikkelig opp batta i bakken, men kom jo greit over toppen. Satsa ikke allverden i utforkjøringen, kan vel kalle det kontrollert uten å bremse unødvendig. Kjedet hoppa av i siste bakken opp mot vending ved rundkjøringa. I tillegg smakte det zalo av drikkeflaska mi, kanskje jeg hadde skylt den noe dårlig? Inn på 2:42:30 som gir sittfart på 32,12 km/t i løypa som var ca. 87 km lang og med et par litt lengre bratte kneiker.
Jeg sykler fremdeles en god del fortere enn det jeg mener å være god for - det er jo bra!

En litt knotete T2 der de sedvanlige krampetendensene kommer når løpeskoa skal trees på. 1:03 er strengt tatt 20 sek for mye. Men valgte å ha knytelisser da jeg føler skoa sitter bedre på foten da.

Hadde ikke akkurat lette løpeben i starten, men ble tatt igjen med en runde av Ø. Johannesen bare ca. 500 meter ut på løpingen, og valgte å henge meg på han i noen hundre meter for å komme i gang og få satt et skikkelig tempo. Det funka fint. Slapp i stigningen opp til langesonen, og tror ikke jeg tok ut for mye her. Etter første vending kjente jeg at i dag kom det til å bli "en tur i skogen" - og den kom midt på 2. runden. En skikkelig runde bak et buskas. (fint da å ha med et tørt tørk. Lurer forresten på om det var zalorestene som satt slik fart på systemet??) Ser av pulskurven at det faktisk gikk med nesten 2 min på dette "toalettbesøket". Men fikk jo løpt forbi Einar M. 2 ganger p.g.a. dette:-) Under nesten hele løpingen gikk det litt trått, hadde liksom lyst til å løpe fortere, med fikk det ikke til. Dette likte jeg ikke! Ser også av pulskurven at jeg ikke fikk tatt ut helt optimalt. De siste 3 km gikk det skikkelig tungt, men da var jeg også sliten, så da er det jo liksom greit. Løp inn på 1:33:25 på denne løypa som var 20,2 km burde jeg kommet inn under 1:30 selv om det var litt stigning!

Veldig artig med så flott heiagjeng, blide "konkurrenter" og et godt gjennomført arrangement.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar