onsdag 28. april 2010

Testløp Borredalen rundt

Bruker å stille til start i Borredalen rundt løpet noen ganger i året. 5,6 km i terreng/på grusveier er et fint testløp eller fint bare som en hardøkt, eller som hard del av langtur.
I går passet løpet fint inn i planen, som både testløp, hardøkt og del av langtur. Tre fluer i en smekk er ikke verst det. Skjønt som testløp passet det vel ikke 100 %. Blir ikke rettferdig opp mot tidligere år, der jeg har stilt med nesten friske ben og konkurransesko de gangene jeg har kalt det testløp. Gårsdagen hadde følgende inngang til løpet.

Søndag: Sykkelritt 98 km landevei, fellesstart
Mandag: Hardøkt på rulla 4x10 min sone 3-4.
Tirsdag: Formiddag styrke og 1000 meter-test svømming (ny pers på 16:33) og altså Borredalen på kvelden som del av "langtur."

Kom greit i gang, og hang på 3 løpere gjennom terrengpartiet frem til ca. 2,5 km merket. Ut på grusveien var det blitt en luke på 20-30 meter til førstemann, og jeg løp forbi de to andre og tok opp jakten. Fikk 15-20 gratismeter da lederen ikke var lokalkjent i løypa, og løp veien rundt, der det går "snarvei" på sti rett frem. Var dermed nesten i rygg, men nærmere skulle jeg ikke komme. Jeg løp på en måte og avventa for å sette inn støtet, men bena (og hodet) ville ikke. Knebøy, tåhev m.m. og svømmingen fra tidligere på dagen må ta skylden for det.

Ryggen foran holdt seg stabilt ca. 60-70 meter foran, og jeg fant ikke noe "grunn" eller motivasjon til å presse maksimalt. Rart, men slik er det noen ganger. Ser av pulskurven at jeg også hadde eller iallefall burde ha mye å gå på. Snittpulsen på 5,6 km i går var lavere enn på halvmaraton for noen uker siden! 91% i går, mot 94% på halvmara. Det er vel ikke helt vanlig. Løp det aller meste av løpet under terskelpuls, og ser av pulskurven at pulsen faktisk var lavere i midten og mot slutten av løpet. Konklusjonen er at jeg ikke var motivert for å yte opp mot maks i går.

Øverste bilde er gårsdagens løp, nederste er fra i fjor høst (20:38 med tilvarende forhold, da var snittpulsen mer normal, 95% av maks)



Uansett, tiden ble 20:35, som bare er 5 sek bak pers. Dette sier meg at med hode og kropp 100% tilstede så bør jeg komme under 20:00 på en bra dag, og at jeg derfor er godt i rute.


Var 20 sek bak vinneren i går. Jeg syntes også det var noe kjent med vedkommende, og det viste seg å være Gard Filip Gjerdalen. Hadde jeg visst at det var et så kjent navn innen utholdenhetsidretten som var rett foran der, så kanskje...... Men, det kommer flere dager.
I dag er det sykkel med styrketråkk og spin-ups. I morgen er det første treningskonkurranse for Fredrikstad Triatlonklubb. Rolig løping og svømming på fredag, helt fri på lørdag og BIG DAY på søndag i.f.m Østmarka sin treningsdag. Så blir det hvile/reise til Mallorca på mandag, og da blir det bakkesykling i en hel uke til ende. FANTASTISK!!!!!!!!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar