søndag 25. april 2010

Mitt første landeveisritt

Så skulle jeg altså bli nesten 36 år før debuten på landeveien kom. Javel, så har jeg sykla styrkeprøven to ganger, men det er liksom ikke det samme. Rittet var Smaalenene rundt, 98 km. (var velegentlig bare 95??)

Målet med rittet var først og fremst å fullføre uten å bli innbladet i noe farlig! En god plan syntes jeg! Videre var planen å forsøke å sitte midt i hovedfeltet så lenge som mulig. (aner ikke hvor fort det sykles i disse rittene) Siste uka har ikke akkurat vært preget av oppladning heller. Betemte meg for å delta først går ettermiddag. Etter en 11 km løpetur.
Begge planene ble jennomført, men var vitne til et par litt stygge velt. Det gikk faktisk veldig lett å sitte med hovedfeltet, noe en snittpuls på 143 også indikerer. Til sammenligning hadde jeg 144 i snittpuls på torsdagens 100 km treningstur. Var uoppmerksom/uerfaren ved første skikkelige bakke og mistet hovefeltet, og måtte bruke en god del krefter på å kjøre meg opp igjen. Det vises også på pulsen som da var stabil i sone 4 en stund... Kom meg opp på halen, og inn igjen midt i feltet og hang derifra greit med. Tok en idioisk føring opp en bakke og i motviden bortover en flate noen få km før mål. Var med å kjøre inn et brudd, men når resten av feltet kom bakfra, så gled jeg bare rett igjennom, og kom i mål noen få sek bak. Vel, vel, lærer litt hvær dag:-)

Har ingen aning om det gikk fort eller ikke. Hva er normalt for slike ritt? Kom i alfall inn på ca. 2t 30 min, noe som tilsier en snittfart på litt over 38 km/t. En erfaring rikere, en god treningsøkt og fortsatt like hel!!

Traff til og med triatleter der inne i indre Østfold, det er alltid hyggelig :-))

Og for de interesserte, slik var pulsen m.m.:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar