torsdag 22. april 2010

Endurance økt sone 2

Har i hele vinter hatt litt trøbbel med å få på plass de viktige halvlange øktene i sone 2. For min del er dette viktige økter siden det er her jeg har mest å hente. Min utholdenhet er rett og slett ikke god nok. Det var med dette i tankene at jeg i dag satte meg på sykkelen for å ha følgende økt: 15-20 min oppvarming i sone 1, deretter 2,5 timer i sone 2, og litt rolig sone 1 til slutt. Høres jo så lett ut.... men med motbakker, nedoverbakker, veikryss, trafikk, medvind og motvind osv. så.........

MEN, nå fant jeg en rute der det fungerte. Logget 2t 34 min sone 2 på en 3t20 min tur. FORNØYD! Til og med snittfart over 30 km/t på solosykling på raceren, og det med litt vind. Men intensiteten var det viktige. Skal bli flere slike turer.

Slik så det ut pulsmessig.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar