søndag 17. juni 2012

Hove tri 2012...

Skulle trene helt inn i Hove tri, dvs. t.o.m. torsdag, for fredag var planlagt uten trening, men med 8-9 timer i bil med "flyttelasset" fra Bergen. Det ble nesten som planlagt: Det dukket opp en 3000m løp, befalstest på fredag morgen på Haakonsvern kl. 0830...og den endte med ny pers på 9:44, og det uten å ta ut mer enn ca. 99,7% (ville ikke bli helt pinne stiv i bena dagen før Hove) Men de mange timene i bil gikk som planlagt; like lange og like kjedelige som antatt. Hadde tre sykler i Bergen (en racer, en inne-på-rulla-sykkel og en til/fra-jobb sykkel) så temposykkelen måtte haike med klubbkollega BP hjemmefra på fredag, og møte meg på start lørdag. Ufyselig regnvær i timen før start, og motivasjonen fikk prøvd seg litt... Jeg var imidlertid ganske så laid back før start; fikk liksom ikke tenning! Kl. 0925 var jeg enda i casual-tøy, og fikk besked om at skiftesonen stengte om 5 min! ble litt hektisk det, men fikk tingene på plass, og spratt ned i våtdrakten.

Svøm:
Litt kaldt, maaange maneter (men heldigvis flest av den ikke brennbare sorten). Plasserte meg helt fremst og lengst til høyre, noe som viste seg å være bare sånn passe smart. Ble ikke på noen måte svømt over, men jeg drev av med vind og strøm, så det ble litt motvind/motstrøms svømming inn mot første bøye. Før jeg passerte den hadde jeg også rukket å få et spark på armen, slik at garmin 310 xt nå befinner seg på bunnen av Hovekilen (ligger ca. midt mellom start og første bøye, det er bare å lete i vei..) Kort fortalt, så trodde jeg at svømmingen hadde vært sånn når jeg kom opp av vannet. Men resultatlisten sier at den var en katastrofe; 29:25 på 1500m (eller hvor langt det nå viser seg at det var; 1600-1700??) er uansett ikke bra nok, selv om forholdene var noe tøffe. Jeg var ca. 2 min bak de jeg normalt kommer likt opp av vannet med. Skjerpings, og mer mentalt klar før neste konkurranse!!

T1:
Fremdeles ikke i konkurransemodus. Ble "stående" å prate med Josh mens jeg skiftet - man har ikke fokus når man gjør slikt vet du!! Tiden på 1:37 var likevel ikke så ille, men lett 20 sek å hente her.

Sykkel:
Med en gang skoa klikka inn i pedalene, så forstod både hjernen og kroppen at dette var en konkurranse, derifra og inn så funka tingene bedre. Klinte til ut fra start, og plukket folk jevnt. Etter ca 6-7 km kom Lars Petter Stormo forbi, og da var det bare å bite seg fast på 10 meteren hans. Fulgte han i ca. 1,5 runde, eller 13-14 km, men da ble jeg fanget i en trafikkork med en blå buss og noen innhentede syklister. Luka ble da fort nesten 100 meter, og siden såg jeg ikke mer til mr. Stormo... Ble naturlig nok litt tyngre å gjøre alt selv, men jeg holdt greit inn, og kom inn på 59:11 på sykkeldelen. Det er jeg fornøyd med. Hadde imidlertid vært spennende å se hva det kunne ha blitt til uten denne blå bussen...

T2:
Ekstremt bra inngang, men fikk ikke de våte sølete bena nedi skoa på noen fornuftig måte. Kløna skikkelig, og glemte til alt overmål å stramme hurtiglissene også. 1:01 er derfor bra, men også her var det mange sekunder å hente, antar ca 10-15...

Løp:
Prøvde å løpe uten å stramme lissene, som jeg hadde glemt, men på gangbroa måtte jeg stoppe og stramme dem. Kjente at søle og granbar gnagde noe i skoa, men litt må man vel tåle. Første km gikk tyngre enn vanlig, men det løsnet som normalt er litt etterhvert. Løp i et jevnt greit tempo, og plukket noen gamle kjenninger av konkurrenter, men klarte på ingen måte å gå i kjellenen mentalt for å presse 100% på løpedelen. Forsåvidt fornøyd med 42:14 på løpingen, men her var det mer å hente!! (løp også fortere i fjor da jeg hadde 41:34....) Målet var topp 10-plassering, og jeg ble nr. 10, så da kan jeg jo ikke annet enn å være fornøyd. Jeg konkluderer med at jeg er i rute, men at dersom hodet ikke er instillt på konkurranse, så blir det heller ikke noe maks uttelling. Men når det gjelder - da skal jeg være klar!!

Takk til alle som var med på å gjøre Hove tri 2012 til en fin opplevelse!

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med sterk prestasjon. Topp 10 i det startfeltet er imponerende.

    O3 Arne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker for det!
      Og du? Klar for Zürich?
      Blir bra der nede, vi får avtale å treffes..

      Slett
  2. Jeg er klar! Lite spørsmål angående sykkel, bør jeg droppe wheel-cover? Jeg sykler jo ikke så bra teknisk som deg?

    SvarSlett
    Svar
    1. Noe treg til å svare, men: Jeg syklet uten wheel-cover i fjor, og det gjør jeg i år også! Sender du en mld. på FB, eller PM på 3atlet eller O3 forum med tlf. nr. så vi kan avtale å treffes der nede...

      Slett