mandag 12. mars 2012

Terskeltest på sykkel

Som jeg har skrevet her på bloggen før, og som erfaringen tilsier, så er liten aktivitet på bloggen et tegn på bra med aktivitet ellers......både i livet generelt, og da også treningsmessig.

Forrige innlegg var 10. januar etter en av sesongens til nå fem skiturer, så dagens terskeltest på sykkel kunne gi en indikasjon på om teorien lansert over holder mål.... Men selvsagt langt viktigere var det å få en status på om vinterens treningsarbeid har vært bra. Siste terskeltest var 18. november etter en mnd tilnærmet trenngsfri etter Hawaii. Den testen viste 264 Watt på terskel og dannet grunnlaget for vinterens økter. Hvorfor jeg ikke har testet siden 18.nov? Tja, det er igrunnen kun egen sløvhet som gjør dette, og kanskje en generell følelse av at tingene har gått etter planen.

På dagens terskeltest hadde jeg mål om 275 Watt, noe som er det generelle nivået jeg hadde i konkurranseperioden forrige sesong. På dagens test hadde jeg 283 Watt, noe som bare er 3 Watt mindre enn det beste testresultatet fra i fjor. Til alt overmål så var ikke dagens test optimal i og med at utgangswatten var for lav, og det ble litt lite hvile i.l.a. helgen. Men det positive er at tingenes tilstand da er enda bedre enn jeg antok, og et bra stykke opp fra fjoråret. De magiske 300 Watt er innen rekkevidde.....

Og selvsagt; alle tester utføres på CompuTrainer.

Onsdag er det O2 test på løping, og lørdag er det Birken.
Men med referanse til første avsnitt i dette innlegget; så kanskje jeg skal drøye lenge med neste innlegg på bloggen....... :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar