lørdag 12. juni 2010

Hove triatlon

Reiste nedover på fredags kvelden og bodde ypperlig hos en gammel kompis fra helt tibake til guttedagene. Våkna flere ganger i.l.a natta, mest p.g.a. myyye vind, men sov faktisk litt urolig også. Litt spent før første konkurranse, uten å egentlig ha noen grunn til det, da dette ikke var noen høyt prioritert konkurranse. Våkna selvsagt med litt grums i halsen og rennende nese, men ikke noe alvorlig.

Stod med ryggen til vannet og prata når starten plutselig gikk, så jeg kom vel ut sånn ca. som nr. 30-35 - ikke bra! Det ble mye slossing hele første runden, men selvsagt bedre etterhvert. Fikk faktisk en finger inn i munnen, og det var ikke min finger!(men bet ikke) Dette har jeg ikke opplevd under svømming før! Ikke lenge etterpå svømte jeg rett og slett over en person i det "grumsete" vannet. Lett sjøgang var det også, så det ble en utfordrende svømming for min del. Ble bare mas hele veien og det viser tiden også. 28:51 på 1500 meter er bare rævva, og vesentlig saktere enn i fjor, nesten 3 min faktisk! Knota også unødvendig mye i T1.

På sykkelen føltes alt mye bedre. Er vel ikke helt etter boka å gjøre edringer i sittestilling dagen før konkurranse, men det gjorde jeg! Gjorde i praksis endringer på alt som kan endres; sete, styre, aerobars, klosser (de måtte uansett byttes) Brukte 4 timer på dette, med mange bilder, målte vinkler og sammenliga med bilder , testing osv. Vel, uansett; jeg syntes det fungerte fint. Litt mer tilvenning så blir det sikkert knallbra!
Pressa ganske hardt hele veien på sykkelen, og plukka folk jevnt. (det er det fine med å svømme så dårlig:-)) Kom inn akkurat under timen, 59:28 er jeg fornøyd med. Et par-tre minutter fortere enn i fjor. Helt ok T2. Løp feil! ut av T2 (er det mulig) og tapte 10-12 sek, men udramatisk.

Løpingen syntes jeg gikk sånn passe. Var litt misfonøyd med den når jeg kom i mål. Følte at jeg ikke orka mentalt å presse hardt nok. Tiden ble likevel ikke så altfor ille. 43:50 er ca. et minutt bak det jeg hadde som mål, men likevel 1:40 raskere enn i fjor.

Svømming: Elendig
Sykling: Bra
Løping: Middels pluss.
Totalt: Middels

Totaltid 2:12:57 er litt raskere enn i fjor. Så med en god svømming hadde målet om ned mot 2:10 vært helt innen rekkevidde. Og jeg tapte under 3 minutter til Remman når jeg endelig kom opp av vannet.

7. plass er ikke som i fjor, men så var det nok et litt annet startfelt også i år.....

2 kommentarer:

  1. Bra jobba!!!! Må ha vært deilig å komme i gang med konkurransene uansett - og verdifulle erfaringer som tas med til årets store mål... :)

    Hilsen Henning

    SvarSlett
  2. bare imponert :-)

    Mvh
    Ståle

    SvarSlett